sobota, 5 stycznia 2019

TOP 5 książek przeczytanych w 2018, czyli najlepsi z najlepszych!


Rok 2018 był dla mnie bardzo intensywny. Udało mi się przeczytać więcej książek niż w roku poprzednim (o całe cztery sztuki!), z powodzeniem udzielałam się na portalu bookparadise.pl. Ale coś się kończy, coś się zaczyna, więc z nową motywacją patrzę na nadchodzący rok. 



Długo studiowałam listę przeczytanych w zeszłym roku książek i właściwie nie było w nich pozycji złych. Albo miałam szczęście, albo po prostu wpadały mi w ręce same solidne tytuły. Ale skoro początek roku, to czas na podsumowania i rankingi. Oto TOP 5 tytułów przeczytanych przeze mnie w 2018 roku. 

5. "Polska odwraca oczy" - Justyna Kopińska 


Jeżeli myślicie, że zło jest daleko od was, to jesteście w dużym błędzie. Książka Justyny Kopińskiej dobitnie udowadnia, że to, co najgorsze, może znajdować się bardzo blisko nas i chować pod maską dobra i współczucia. Książka króciutka, ale pełna mocy i pozostająca z czytelnikiem na długo po lekturze. Wszystko, co najlepsze w dziedzinie reportażu - nic dodać, nic ująć!

4. "Dziewczyny z Wołynia" - Anna Herbich


Są pewne elementy historii, o których powinno się pamiętać, a o których wielu nie mówi. "Dziewczyny z Wołynia" to historie kobiet, które na własne oczy widziały straszliwą śmierć najbliższych. Książka wstrząsająca, smutna i jednocześnie pełna siły i motywacji do walki o swoje życie. I poruszająca ze względu na to, że napisało ją życie. 

3. "Miejsce i imię" - Maciej Siembieda


W zeszłym roku tak jakoś wyszło, że przypadkowo zaczynałam wiele serii od środka. Ale i tak nie zniechęciło mnie to do lektury wspaniałej sensacji z naszego podwórka. Elementy historyczne połączone z akcją, lekkim kryminalnym klimatem i tajemnicą. "444" już czeka na mojej półce. Kto wie, może trafi do najlepszych książek 2019 roku?

2. "Opowiem Ci o zbrodni" - Katarzyna Bonda, Małgorzata i Michał Kuźmińscy, Marta Guzowska, Igor Brejdygant, Wojciech Chmielarz, Katarzyna Puzyńska, Michał Fajbusiewicz


Projekt, który do głębi mną wstrząsnął. Najlepsi z najlepszych wzięli na warsztat zbrodnie, które swego czasu wstrząsnęły jeżeli nie całą Polską, to z pewnością lokalnymi społecznościami. Mamy tutaj trójkąt miłosny, straszliwą zmowę milczenia czy zabójstwo z cyklu "jak nie moja, to niczyja". Dla miłośników true crime (czyli dla mnie!) to prawdziwa perełka. 

1. "Fracht" - Grzegorz Brudnik 


To chyba największe zaskoczenie tego roku. Po fenomenalnym "Mayday" (moją recenzję dla bookparaside.pl możecie przeczytać >tutaj<), autor przedstawił nam historię w podobnym klimacie, ale dużo bardziej dopracowaną, tajemniczą i pełną zaskakujących zwrotów akcji. W dodatku Aleksander Gall jest w moich oczach jedną z najlepiej skonstruowanych bohaterów literackich, jakich miałam okazję w ostatnim czasie poznać. Dlatego trzymam kciuki za autora i całym serduchem wierzę, że tak jak ja, jeszcze wielu czytelników zakocha się w tej sensacyjnej historii na prawdziwie światowym poziomie. 

Jak widać, poprzedni rok minął mi głównie pod znakiem czytania polskich autorów, z czego strasznie się cieszę. Oby kolejny rok obfitował w równie mocne tytuły. 
A Wy? Jakie jest Wasze TOP 5 zeszłego roku? 


14 komentarzy :

  1. Polska odwraca oczy to genialna książka!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam szczerze, że nie czytałam żadnej z tych książek - będę musiała nadrobić!

    OdpowiedzUsuń
  3. Najwięcej obiło mi się o uszy o reportażu "Polska odwraca oczy" Justyny Kopińskiej. Ciągle zabieram się do jej przeczytania, lecz ciągle się z nią mijamy. Mam nadzieję, że w tym roku uda mi się ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wstrząsająca książka, ale zdecydowanie warto ;)

      Usuń
  4. "Polska odwraca oczy" to na pewno najlepsza książka Kopińskiej, a mam porównanie, bo czytałam wszystkie. "Dziewczyny z Wołynia" przeczytam na pewno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze wiedzieć, bo mam na półce jeszcze jedną książkę Kopińskiej. Przeczytam i porównam, ale "Polska odwraca oczy" wbiła mnie w fotel. ;)

      Usuń
  5. "Polska odwraca oczy" była i w mojej topce choć już jakiś czas temu. Zainteresowały mnie "Opowiem Ci o zbrodni" - wiedziałam, że wyszła, ale nie byłam pewna z jakim efektem oraz "Fracht", z którym jeszcze nie miałam okazji się spotkać. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli chodzi o "Opowiem ci o zbrodni" to nazwiska mówią same za siebie. Guzowska, Chmielarz, Puzyńska... dla mnie to najlepsi z najlepszych i kiedy pisali o prawdziwych sprawach kryminalnych, było intensywnie, ale też w ich własnym stylu. A "Fracht" to drugi tom "Mayday", sensacja na bardzo wysokim poziomie z głównym bohaterem którego nie da się nie lubić ;)

      Usuń
  6. Nie czytałam żadnej z nich... chyba czas to nadrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie znam żadnej z tych książek. Czy "Polska odwraca oczy" rzeczywiście jest taka krótka? ile ma stron? Zainteresowała mnie. Pozdrawiam i zapraszam do siebie: https://lamliwypaznokiec.blogspot.com/2019/01/procesy-grupowe.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie potrafię Ci odpowiedzieć dokładnie, bo nie mam jej przy sobie, ale chyba w okolicach 250 ;) O ile nie mniej :D

      Usuń

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators